Friday, November 14, 2008

Lega.

Saat ini gue berasa lega sedikit. Students gue tengah final exams nih. Seronok pun ada gak coz theoretically no more marking papers! hoorraay! Mesti korang heran kan.. Kenapa aku sungguh tidak bersikap professional. Korang kena faham, sebagai seorang pensyarah yang agak muda situasi ini semua masih dianggap baru. Dan sebagai pensyarah bahasa inggeris, marking papers bukan setakat u mark a,b,c or d. It's more than that! But, saya tak merungut. Cuma saya perlukan masa untuk menyesuaikan diri dgn keadaan ini.

Tapi, setelah sethn setgh berkecimpung di dalam bidang pengajaran nih, saya rasa sangat bersyukur. Bidang ni takde lah teruk sangat malah sangat mencabar. Kalau nak tahu macam mana mencabarnye ia, silalah join bidang nih. Anda perlu merasainya sendiri. I can still remember, my friend told me that she cried everyday on her 1st week teaching. cukup mengerunkan. Tapi alhamdulillah, saya tak pula menangis sepjg minggu malah tidak juga pada hari pertama. Cuma, saya amat tidak gemar terhadap politik pekerjaan. Enuf said!

No comments: