Tuesday, December 2, 2008

Dilemma Cik Far.

Tepat pada jam 4:11 (mengikut jam kereta saya), tiba-tiba saya merasai sesuatu perasaan. Perasaan ingin termuntah, muak, loya (mind you, not because of that, yeah!?), sengal, bengang dan mcm-mcm perasaan negative yg lain. Ketika itu saya di dalam perjalanan pulang dari opis setelah seharian tiada kerja hendak dibuat. Perasaan ini adalah akibat drpd rutin memandu (driving).
Korang tak pernah rasa bosan ker memandu kereta? Walaupun kereta automatic, saya rasa sgt bosan hingga nak termuntah. Nak kata kereta saya busuk..saya ada letak bau haruman berjenama 'glade'. Kalau x percaya, cuba tanya cik nafisyah - top list penumpang kereta@peneman pergi dan balik kerja@sahabat karib saya.
Saya rasa saya dah cukup muak memandu kereta. Mungkin juga kerana asyik saya sahaja yang memandu. Ye la..nak harapkan sapa lagi. Cik Nafisyah??? Jangan harap! Entah bila la agaknye saya dapat peluang sebegitu. Huhuhuhhu....
Secara jujurnya, saya memang sangat bosan memandu dan juga berada di dalam kereta setiap hari. Tiada sehari pun saya tidak melabuhkan punggung saya di dalam kereta. Tolonglah saya. Saya amat di dalam dilemma.

Sekian,
saya yg bosan memandu. :-(

7 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam MIZ LEO,

Nak muntah? Loya? Uish bahaya ni...apa THINKER dah buat kat u ni ha? Baik u konfes dgn i cpt...hahaha!

FCA said...

kakkkkkkkkkkk..sejak bile ade blog???xthu pon,huhuhuhu..misss uuuuuuu..~
thanks for the words..~

Anonymous said...

miz leo,

i pun hadapi masalah yg sama yer...hari2 naik kete turun kete...kang kalau tak naik turun kete takkan nak jalan kaki plak kan? tak psl2 pengsan tgh jalan.

cuba sekali sekala u naik public transport...best jugak tau...

~thinker~

katakukata said...

Ishan: jgn menabur fitnah..berdosa tuh...

Nana: ur welcome dear..take good care of urself. study smart!

Thinker: I agak x kisah nak naik public transport. tp, tempat keje i ni tak strategic to do so if compared ngan tmpt keje u. i am thinking to hire a driver. ada sapa2 nak apply? (",)

Anonymous said...

tima kasih la...sesusah je masukkan nama saya dlm entry nih...tp nmpk sgt anda telah terpengaruh...muahhahaha...

Ishan_Qureshi said...

Salam MIZ LEO,

I tak buat fitnah tau, i cuma buat spekulasi jahat je...wakakaka;-) Pssttt..i pun rasa loya2 tekak..rasa nak muntah..pastu mengidam nak mkn asam boi...apsal eh? Lima tahun lps tu u takde buat pape kat i kan...kuang3;-)

p/s: sdr tak sdr, dah 5 thn kita x jumpa...huhu:-(

Nafastari said...

miz leo,

kwn saya pernah muntah sbb dia bosan dgn kerja dia, then he quit. Dalam kes miz leo, saya rasa miz leo boleh hire a driver atau naik kenderaan awam sekali sekala...