Tuesday, March 10, 2009

S.E.J.A.R.A.H

hari ini sejarah telah terlakar!

saya telah ke kerja dengan tidak memandu. what a progress! i am so happy sitting on a passenger's seat and actually really enjoying the view of morning traffic sekitar klang and shah alam. when i was in the driver's seat..it was like a feeling to vomit to look at the traffic view.. even though i was seating in the passenger's seat..di dlm hatiku masih memanjatkan doa-doa yang perlu..hehehe..ye la..cuak gak ngan cik khom ni..first time drive pagi2 gi keje. by the way, khom is my besfren and she just has the guts to drive to school (UiTM). all this while, she only depended on her younger sis even she had actually passed her driving license. so, the new progress now is...since her younger sis had just married last weekend, she HAS to drive coz basically the sis will be staying with the in laws at shah alam. and selama ini lah i kena jadi guru memandu yang tidak bertauliah.huuhuhu...

basically, this morning has started with few complications. the first thing happened was when at 6.45am, i drove to cik khom's house and cik khom drove to my house. COMPLICATION: i misunderstood our discussion yesterday which said that cik khom is supposed and gonna drive to work this morning. tak pasal2 i patah balik to my home and park my car..then headed to work..my mum dah geleng2 kapla dah..hehhe...

but then, journey kitorg berjalan dengan lancar di mana hanya ada satu jek bunyi hon yang ditujukan kepada cik khom..hehehe...what an achievement! tapi yang sedihnye, i dah tak leh nak ejek dia dah..selama ni i selalu kutuk dia dengan mengatakan yang dia ini tidak akan boleh drive ke mana2 apa tah lagi membawa i ke keje. maka, hari ini cik khom telah membuktikan bahawa CIK KHOM BOLEH!!! Syabas mera beti! (",)

tapi, segala-galanya belum berakhir lagi..petang ni akan ku bawa cik khom untuk merayau satu shah alam..biar dia merasa membawa kereta di dalam bandar yang penuh dengan round-abouts ni..baru la dia bleh mahir dan maju...sapa yang senang nnt? akakkk jugak... (",)

p/s: dah tak besh..tak leh ejek cik khom lagi..ishk..ishk..ishk...dah tak leh kejam dah...huhuhuhu.. :-(


5 comments:

Anonymous said...

saya sebagai cik khom yg di sebut2 di dalam entry ini amat berbesar hati kerana ade satu entry yg di tujukan khas buat saya...iyer..saya la manusia yg selama ini penakut membawa kereta (kerana beberapa insiden yg pjg jika nk diceritakan di sini..). terima kasih sy ucapkan kepada misleo kerana sudi dlm paksa utk menjadi guru memandu saya...hahah..(igt doa2 yg kak yoes suruh baca tuh..haha..). dan..part yg saya paling suke sekali ialah...dia pernah berkata yg saya tidak sekali2 blh mengata dan meng'komen' cara pemanduan dia selagi dia tidak menaiki kereta yg di pandu oleh saya.jadi sekarang (official nye semalam) saya telah memperoleh kuasa itu sepenuhnye...hahahah...

tp apa pon, terima kasih sekali lagi dari hati saya yg tulus ikhlas...

katakukata said...

haha cik khom..this is a tribute to u la...since ur blog tu asyik berkubur bersama co-author hang..

cik khom serious nak saya bacakan doa2 kak yoes tuh? cik khom tak nyesal ker? btw, i lupa lak psl komen mengomen ni..and after all..it will take a longer time for u to start on commenting since i skang akan sibuk mengomen cara pemanduan u lak..hahaha...yaay!! i can be kejam back!!

SeorangIbu said...

sy sbg x-h/mate cik khom tersgt la terkezot dgn pencapaian ini...sesunguhnya sy panjatkan kesyukuran...syukur la..blh la cik khom membuat kenduri meehon koreng sbg tanda kesyukuran...aminnn

katakukata said...

cik lena,

blehlah kita sama-sama memanjatkan dan mendakikan doa kesyukuran kepada cik khom kita ni. pencapaiannya agak memberangsangkan segala umat manusia di klang n shah alam. tp saya rasa kenduri meehon goreng hanya bermakna untuk dilakukan SEKIRANYA cik khom kita ni berjaya untuk memandu di dalam kawasan UiTM INDUK. barulah AMAZING & MAGNIFICENT namanya. hehehe..btul x?

(",)

Anonymous said...

hehe..terima kasih di atas komen2 yg amat membina...ikhlas dari saya cik khom..:D