Wednesday, March 25, 2009

D.O.A

Doa aku telah dimakbulkan Allah s.w.t. Pada n3 yang lepas aku ada berniat untuk spend time with my mum and i want her to cook for me for the whole last week. That was because my mum n my sis will be going to umrah. (Un)fortunately, Allah telah makbulkan kedua-duanya tetapi dalam situasi yang berbeza. The whole last week, aku hanya sekadar berbaring kesakitan dan telah melakukan mini operation akibat darah kotor di bahagian yang amat mencabar. Hanya Allah sahaja yang faham sakitnya aku waktu tuh. Tapi aku amat bersyukur kerna aku punya emak yang ku sayangi, kakak2 n abg ipar, anak2 saudara yang selalu menghiburkan aku dan juga rakan karib tika aku senang dan susah. Sepanjang aku sakit tanpa kurang boleh bergerak (insaf sejenak terhadap OKU), mak aku lah yang bersusah payah melayan aku menyediakan segala keperluan yang diperlukan. Ya, Allah telah perkenankan. Tika itu mak aku sentiasa di sisiku and i did almost spent my time with her the entire time. She cooked for me so that i could get to eat my medicine. All in all, she did everything. She was always beside me whenever i cried, happy and suffered and without -sigh-. I luv her so much!!! xoxoxox
Semalam, I have sent my mum n k ilah to the airport. TheAY will be peforming Their umrah till 8th April. Ya Allah, aku mohon supaya perjalanan umrah mak n k ilah berjalan dengan lancar dan kesihatan mak tidak akan menganggu process umrah mereka. Aku tahu doa apa yang mak n k ilah akan pinta di sana dan aku akan aminkannya. Aku yakin mak n keluarga tahu apa yang terbaik untuk aku dan aku redha.
Tiba-tiba aku emo. Dua tiga menjak nih aku amat menyedari pentingnya sebuah keluarga itu. Keluarga adalah rakan dan teman yang akan bersam dengan kita di kala susah dan senang. And it is without doubt. hhmmmmmm....
-end-

4 comments:

Nafastari said...

Betapa pentingnya sebuah keluarga. Kamu bila hendak mendirikannya? Jangan marah dan maafkan aku bertanya soalan yang sangat sukar ini... Aku pun tak mengharapkan kamu menjawab. ;-)

Ps: Terima kasih atas coretan kamu di "Pasrah", kami sangat menghargainya.

Anonymous said...

biasala mizleo..bila org ade dpn mata kite takkan igt nk hargai..bila xde (even temporary) baru la kite rase kehilangan and memerlukan...so..moralnye..di kala aku ada utk teman ko..baik ko bersyukur and hargai..hehe..n3 ni bertarikh 25 march..mmg hari yg sesuai utk ko balas budi (jom kite check kat petronas)tambahan pula kite baru je discuss nk mkn apa and kat mana td kan...hehe...

bab doa2..even aku kat malaysia..aku pon sentiasa doakan yg terbaik (bak kata bdk2 af) utk ko..tp apa pon kite kena serah kat Yg Berkuasa sbb dia yg menentukan segala nye..kite sekadar blh berusaha...

(ok..this is not me talking..aku mcm skema ni asal?)

~ck~

FCA said...

tibe-tibe nana pon emo bace entry ni..huhu,akak masih sakit ker?semoga sembuh dgn segera...take care!!!

katakukata said...

dear friends:

thanx for being there always. huhuhuhu.. kadang-kadang muhasabah diri itu amat penting dan ia juga menyedarkan kita dari leka.

(",)