Monday, March 22, 2010

tiba-tiba

dah lama dah tak jenguk internet rasanya. kalau online pun, hanya lotus e-mail n yahoo e-mail semata. aku dah mula bosan dengan teknologi. kalau boleh, handphone pun aku rasa cam rimas jek. tapi tak leh nak emo-emo sangat sbb bondaku balik kampung n hanya handphone lah pengikat jarak. and i have to think of my students as well. nowadays, students can easily sms@call their lecturers through hp if they ever have anything to ask. back then during my time, we never had the guts to even think of sending any sms or making any calls to the lecturers. sekarang ni, students boleh sms cikgu diorang anytime they want. bagi aku, ia sangat senang. if aku rasa aku tak nak layan or masa diorg sms/call tak sesuai, aku tak reply. tapi yang menjadi masalahnye kalau diorg sms beriya2 semata2 nak tanya soklan yang aku rasa tak patut such as-
"miss, esok ada class tak?"
or yang paling teruk n aku menyampah is
"miss, esok mr X postponed class sbb dia ada meeting. boleh tak kita awalkan class kita n fill in slot mr X? boleh lah kitorg balik awal".
apa korang rasa gamaknya??? sengal tak? ggrrr..... well..time does change..same goes to the people...therefore, life has to go on... (",)

No comments: