Monday, May 23, 2011

rezeki untukku...

~~saya baru sahaja menempah rumah dia tepi pantai~~ taken and revised from
-->kalau tidak mau dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai

ingat lagi aku post this pepatah kat fb a while ago... masa tu aku found out yang aku kena ajar program lain jugak. masa tu core person english dept tanya, bleh@nak ke ajar prog nih? it will starts on october. aku macam tak tau nak cakap apa. why not kan? kalau aku tak nak, aku nak buat apa pun...lagi2 la skang ni, total number of sponsored students are not that high anymore. our governments are not that rich like we used to. so, it means loading will not be that much compared to before. tapi, bila aku say yes to her, aku kena aware that aku takkan dapat cuti end of the year nih....sebabnye, blum pun habis prog australian aku, aku akan start ngan prog jepun. kiranya these two programs will be berselisih at one particular moment. that is why aku post pepatah tu. maknanya aku dah bersedia dengan segala kemungkinan yang aku akan occupied end of this year and chances untuk aku amik cuti agak nipis ye kawan-kawan ~~

sebab tu la aku post pepatah tu....tapi bila kawan2 aku baca, diorang ingat memang aku baru menempah rumah di tepi pantai. riak sungguh kalau aku buat post macam tu...hahhaa...aku lupa yang contextually diaorang tak faham..hanya aku jek la yang faham...

tapi nampaknya, aku tak lagi menempah rumah di tepi pantai....malah aku dah pun beli rumah di dalam laut! believe it or not....lolss..... ;))

secara rasminya, loading and jadual aku dah agak penuh dari end of this may 2o11 till march 2012. what the!!? hahhaha.... this is because, end of may ni lak start lah class untuk prog middle east. bape prog da aku mengajar....tambah lagi bulan september start balik semester utk master.huhuhu...poning den dibueknya....

takpe, aku bersyukur dengan loading aku ni. sekurang-kurangnya aku masih hidup dan mampu untuk laksanakan tanggungjawab aku selepas ini. allah maha mengetahui segala2nya...


syukran jazilan...insyaallah....allah knows the best ^_^

No comments: