Tuesday, December 16, 2008

Cuak tak kena tempat. Kecoh!

Last week, i have received a wedding invitation card via post mail. I was quite surprised with it since I'd always been informed beforehand the arrival. The first thing I did was to look at the envelope as there'll usually has the name of the bride n groom. It was stated there "Hardi & Harnita".

Tak tau nape but I did not rush to see the card inside. What I did was to think hardly, who was it from. Was it from Hardi or Harnita? I am definitely sure I have no friends named Harnita except one which I just get to know her as she is a colleague of mine. Hardi- one guy named Norman Hadi but he's married last month.

Tiba2 teringat kat my ex coz one of his name is Hardie (different spelling from the card tho). So, I cuak giler coz ingat dia yang hantar kad kawin ni. Dalam hati, "berani nye mamat sekor ni hantar kat aku kad kawin! Dah lama hidup ke???? Mangkuk tul.. x pernah nak bagi aku hidup senang!" Masa tu hati i la yang berkata, bukan I.

So, i decided to look at the card. Daku pun koyakkan envelope dan dgn hati yang berdebar2 daku melihat nama pengantin lelakinya itu. Tertulis - Nor Azrul Hardi. Bengong! It's bobarb! (bdk benl uia) Kecoh giler aku nih.. Memang bobarb ada mintak address nak hantar kad kawen nih ari tu!!! Farrah..farrah...cuak tak bertempat! Udah2 ler ngan Hardie mek'on sorang tuh...

Hahahahaha... Maka, aku pun blushing depan mak aku.. (",) Hehehe.. Malu....

7 comments:

Anonymous said...

hgeheheehehe....

this is the funniest entry so far.
sgt lucu bangat deh...penuh expression dlm bait2 penulisan.

syabas!

more entry plez...

thinker la ni. sapa lagik.

Ishan_Qureshi said...

Salam CIK FAR a.k.a MIZ LEO,

Betoi tu..i stuju sgt dgn u. U punya ex tu mmg mangkuk. Bkn mangkuk biasa tp mangkuk hayyun. Tegar dia tinggalkan u. U ni dah cukup sempurna tau sbg wanita. Apsal u tak baling u punya high-heel kat muka dia tu, balasan krn tinggalkan u. Kalau high-heel u tu tak cukup kuat utk melebamkan muka ex u tu, u pinjam kasut Savatorre Ferragamo si THINKER tu..pastu u baling dua2 belah kasut tu kat muka u punya ex. I konpom kasut si THINKER tu boleh buat muka ex u tu lebam2. Alamak...awat ni? Apsal i pulak yg KECOH TAK TENTU PASAL ni..! Ermmm, saja je nak bagi komen yg temanya sama dgn tajuk entry u "CUAK TAK KENA TMPT, KECOH!"...hehehe! Permisi:-)

Nafastari said...

Hehehe... Rilex arr...

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHHA!!!! Kamu mmg sgt kalut!!! what Ishan said is correct!! nak ingat kat si mangkuk hayun tinggi2 tuh bwat apa?? menyusahkan hidup nenek hang ngan nenek aku je!! hahaha life must go on dude!! x kan nak disebabkan " nila setitik habis susu sebelanga??"..kui kui hebat x peribahasa aku ni?? anyway, just give ureself another chance for another great guy and i'm sure one day u'll find him...the right person who knows how to appreciate a great gurl like u!!not like that mangkuk bin hayun tuh okay?? chill out dude!!! yihaaaa!!:)

katakukata said...

thinker: ko mmg suka jek kalo aku update n3 kan.. mana blog ko? cpt buat..aku ngan si ishan ni sanggup menunggu walau pun kitorg tau ko agak lembab skit ngan IT..hahahaha...

ishan: terima kasih la kerana mengikut tema yg diberikan..i tau u mmg creative..lagi2 u nak further study ni kan..keep it up the good work!

ahmad wm omar: i dah ok..dah bleh rilex..cuma masa tuh jek kurang leh bernafas. huhuuhu

roin: aku tau ko mmg seorg rakan yg bertauliah dlm bab2 memberi nasihat & tauladan. sbb tu aku suka share probs & good news aku ngan ko..coz ko is my best fren yg FUSED! HAHHAHA....

i luv y'all my frens!!! (",)

Anonymous said...

hmmm...saya mmg saspen gak bila mula membaca entry ini..tambahan pula dengan tajuk yg begitu...tp bila part muncul nye nama, i quote from ishan-'mangkuk hayyun' tu, aku tau...cuak ko mmg x bertempat...hehe..yela kan...kalo x aku pasti from the very moment you got the news, ko mesti dh call aku kan...hehe...anyway...aku juga setuju dgn segala kata2 roin...hehehe..

Ishan_Qureshi said...

THINKER, i tak sangka yg u still ingat peristiwa ngeri di suatu mlm yg hening pada semester pendek tika kita masih lagi bergelar student tadika ilmu n budi. i tak pasti kita penah citer kat MIZ LEO atau tak. yang i pasti hanya U, IJAM n I jer yang tau kisah duka n lara kita tu. Malam tu mmg i CUAK abishh la. I dapat rasakan yg U n IJAM pun dah CUAK gila babi mlm tu...tul tak? Pape pun CUAK kita malam tu MEMANG KENA PADA TEMPAT walaupun suasana mlm tu agak KECOH...huhuhu!!!!