Monday, January 5, 2009

bEsT nYeR!!!

Nak tahu apa yang best!??

Hari ini I pi keje, jalan tidak lansung Jam! I keluar rumah pukul 9.02am, sampai di shah alam pukul 9.12 dan tlh mem'punch' in pada pukul 9.22am. Amazing sebab I dapat sampai di office dgn sekejapnye! Kalo tidak, I keluar umah pukul 9am n I akan sampai office pukul 10am walaupun jarak sebenarnya tidak lebih dari 30min (itu pun jika anda membawa kereta seperti sang kura-kura).

Tetapi, kegembiraan I tidak berterusan. Karena, keje sedang menanti I. huhuhuhuhu... malasnya nak keje...dah 2 bulan i menggoyang kaki karena students telah bercuti.. Apa2 pun, nothing is exactly like what we had wished for. This is r.e.a.l.i.t.y.

2 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam MIZ LEO,

Sesungguhnya daku amat merindui kenangan silamku...saat daku menghuni bumi ALOR STAR. Tika itu, daku amat bahagia, tiada kelam-kabut langsung...perjalanan pergi dan pulang ku dari kantor amat licin sekali...! Kini, ku sentiasa berdepan dengan kesesakan lalu-lintas yang amat dahsyat. Sesungguhnya kehidupanku di Bandar Raya Warisan Dunia GEORGE TOWN ini amat menyesakkan nafasku. Hiruk-pikuk kehidupan metropolitan di Bandar Raya Warisan ini benar-benar membunuh kebahagiaan ku. Mungkinkah daku bisa kutip kembali sinar kebahagiaan itu...sama seperti kehidupan silam ku dahulu? Ooo Rabba..kuch aisa chamatkar karo?!!!

katakukata said...

ishan: hanya kita yang merasa akan terasa azabnya istilah 'taffic jam'. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian ini. Mungkin di dalam kita terkandas akibat 'traffic jam', kita dapat bermuhasabah. di dunia yang semakin maju ni, tak salah kiranya kita mengambil kesempatan yang tersedia ada untuk bermuhasabah diri. insyaallah kita tidak akan 'lagho'..sesungguhnya yg lepas itu adalah sejarah. tidak peerlulah dikenang selalu. huhuhu..