Wednesday, March 9, 2011

emosi

oh tidakkkkk.....

musim emosi datang kembali! mengapakah dan apakah?

lately ni, aku suka emo2. tak tau napa..mungkin stress keje, blaja n tanggungjawab kot. penat memang penat. kalau pasal tu, tak yah lah nak think twice. asal balik keje n if takde class masa malam, aku memang dah knock out dah. tiap2 hari bawak balik beg berisi kerja2 sekolah students dan diri sendiri, tapi tak tersentuh lansung. buat penat bawak masuk rumah jek.
this condition is really affecting me. i don't know what to do with myself...i dont have much ideas and solutions to this problem. and i wonder when it will stop.

aku emo psl banyak benda. dari sekecil2 hal hingga sebesar2 perkara. mungkin hormon berubah kot..maklumlah, semakin muda usia nih. dan apabila aku mengalami keadaan emo2 ni, aku sedar semuanya. at one time, i'll be regretting and questioning my sudden windy emo. but then, after it has happened, aku kembali sedar...but tak leh buat apa dah..nasi dah menjadi bubur.

dan sekarang ni, aku di tahap agak kemuncak utk mempunyai unstable emotion. sebabnye mudah. kerana --- perkara itu. perkara itu telah membuat aku kembali kepada satu kejadian. sepanjang aku tamat pengajian di universiti, aku berazam untuk melawan perkara yang berkaitan dengan seadanya.

mula2 aku gagal beberapa kali. aku suram. aku sedih.
tapi, akhirnya aku menanamkan keazaman yang lebih mendalam. dan alhamdulillah aku menuju kejayaan. tapi, di sebalik kejayaan yang mendatang, perkara itu pula datang menjenguk. aku rimas tapi aku ingin tahu. semuanya kerana perkara itu.

betul kata orang2 tua - berakit rakit ke hulu, berenang renang ke tepian, bersakit2 dahulu, bersenang2 kemudian... sekarang, aku sedang bersakit2...dan ia amat menyakiti.

No comments: