Wednesday, March 23, 2011

hikmah, itu pun jika kau sedar.

i am really thankful for whatever that have had happened in front of my eyes. to be honest, i do feel insaf. and i am determine to change bit by bit. all this while, allah has shown me a lot n He has always helped me no matter what. i am so thankful to HIM. HE is the best - no doubt about it.

memang sangat betul bila kita kata - sesuatu yang terjadi itu ada hikmahnya. hikmah itu semua adalah antara kita sedar atau tidak. atau pun you are in denial.

just had happened jgk these few days. had a friend. she is nice or should i say she WAS nice. well...it was all happened because of first love. a USED to be nice girl are totally in love with a boy who is not good at all. well, to me his is not. why? dont even care about it lah! yang nyata, kerana lelaki itu, perempuan itu berubah. tak salah berubah...tapi perempuan itu tak perlu kot ko buang kawan. kau buang kawan lelaki kerana kau dengar kata cinta kau. apa jenis akal kau ada pun aku tak tahu. kita harus sedar, sedalam mana cinta kau pada dia, sahabat tidak sama sekali boleh ditukar ganti. sahabat merupakan individu yang menyokong kau dari depan dan belakang. sekali kau melukakan hati sahabat, kesannya selama-lamanya. you might be forgiven but SURELY not forgotten.

tapi, allah itu maha berkuasa. akhirnya yang kau cinta pergi meninggalkan engkau dan yang engkau buang jua pergi meninggalkan kau selamanya. yang menyedihkan, sahabat itu pergi dengan rasa kecewa pada apa yang engkau buat padanya. tergamak kau melakukan semua itu. pada aku dan sahabat lain, kami betul2 sangsi dengan akal engkau.

sekarang, kau dah tiada siapa pun. kalau ini tidak dapat menyedarkan kau, maka aku kira kau pergilah jauh2 dari kami. tiada gunanya lagi. pergilah engkau melutut pada cinta kau yang satu itu..kerana kau telah aku lihat, bertukar sama seperti cinta kau itu = tidak berhati, perasaan dan berakal. kau memang secocok!

No comments: