Saturday, March 19, 2011

dugaanmu, hikmahmu, insafku.

i pity ishak.

ya allah yang maha mengetahui maha mendengar,
aku mohon padaMU untuk mempermudahkan perjalanan ishak..
sesungguhnya berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..
aku redha jika ini ujian yang KAU beri padanya, maka aku kira ada hikmah di sebaliknya..

ya allah ya tuhanku,
panjangkan lah umur nya...limpahkan lah kurnia rezeki buatnya..
aku memohon padamu agar dia sembuh dari dugaanmu.
sesungguhnya dia amat tabah tapi tak tertanggung dek seksaan duniawi yang kau beri padanya..

allahu akbar..
besar sungguh petunjukmu...
luas sungguh nikmatmu...
silaturrahim antara kami lebih kuat lebih utuh..
insaf kami lebih terkesan...
kerana apa yang kau uji padanya,
membuka mata orang di sekelilingnya..

ya allah maha penyayang..
aku mohon padamu sekali lagi..
panjangkanlah umurnya dan ubati lah dia dari penyakitnya..
sesungguhnya hikmah yang diberi, harapannya biarlah yang menyinari..

amin ya rabbal alamin......

No comments: