Monday, April 6, 2009

kisah lempar ayam

Pagi tadi dalam lebih kurang pukul 3/4 pagi, ketika aku tidur (of course) di bilik tingkat atas, aku terkejut dengan bunyi pergaduhan dua ekor kucing. You know how it sounded when they fight kan!? Kalau siang, bunyi itu biasa aje...to one extent aku akan join diorang gaduh and terlupa sekejap hakikat bahawasanya aku ini manusia dan buka species mereka. Tapi pergaduhan ini berlaku ketika pagi2 buta di mana semua orang sedang diulit mimpi. It sounded so scary coz I've been awaken by its sounds. Dahsyat gak la diorg gaduh. I thought si cik khom akan sedar bunyi tuh..tp bila aku pandang dia....dia sah2 tak heran lansung ngan bunyi tuh (tido mati minah tuh!) Agak nyampah juge lah ketika itu kerana aku disalut perasaan ketakutan seorang diri. Tapi, as usual, aku buat2 tak tahu and terus tido-n I've made it. Esok siangnya aku tak kuar umah lansung coz I was really not feeling well (khom knew it). Then, masa petang skit when it was time to go the clinic (routine for almost 3 weeks), cik khom realized that there was something on my car bonet. Nak tau apa? Seketul daging ayam bahagian isi- ala2 fillet ayam la. And aku terus teringat kat kucing2 bengap yang bergaduh pagi tadi. Tapi mana diorg cekau daging ayam pagi2 buta kan? Scary gak bila fikir balik... Dahlah diorg gaduh susah payah, pastu diorg tinggal atas kete aku lak. Lagi la aku confused... (maklumla..aku kan suka critical thinking nih) hehehhee...
And di kala itu juga cik khom dengan gembiranya mengimbas kembali citer zaman muda belia I di mana seorang jejaka kampung yang tergila2kan I selama beberapa tahun ingin "melempar ayam" kepada daku. (ini cerita benar). Aku tak ingat sangat dah specific story about lempar2 ayam nih. Cuma, ironically it reminds me of old days..hahaha...Ntah apa2 ntah mamat tuh...suka kat aku tp nak lempar ayam kat aku...Kuang asam! Korang mungkin terponder n wonder why he wanted to lempar 'ayam' to me aight!? Trust me it is very long story n hanya org2 terdekat jek yang tahu (which equals to satu Kg. Raja Uda). Whatever la kan... Yang penting skang he's married with a kid. Still sekampung and dah lama tak terserempak ngan dia. Bila kenang2 balik citer2 dia...sangatlah kelakar and immatured.
-sekian-
(",)

No comments: