Friday, August 28, 2009

nyuum nyam ^_^


sekarang ni kan bulan ramadhan. therefore, there are few things yang synonym ngan bulan nih. macam-macam. daripada yang boleh menambahkan pahala sehinggalah yang boleh mengurangkan pahala yakni menambahkan dosa. but, it is all depends to that individual.

sebenarnya aku nak cakap pasal bazar ramadhan. this is among the famous thing bila bulan puasa tiba. bazar ramadhan ni terkenal sebab dia ada menjual pelbagai juadah untuk berbuka. macam-macam. daripada pelbagai jenis air up to jual rumah... hhahaa..tak caya? ada..kat sek 13 shah alam. pelikkan? tapi bazar ramadhan ni sebenarnya membuka peluang rezeki pada sesetengah pihak.

dah dekat seminggu berpuasa nih, aku boleh katakan aku rajin lak gi bazar ramadhan kat few tempat. maybe sebab my mum malas nak masak kot. and selalunya bila awal2 berpuasa nih, kita teringin nak makan macam-macam. masa ni lah kononnya mengidam. mengidam konon....it is more to nafsu pun...hahaha... and kadang-kadang bukan ngidam pun, cuma teringat-ingat jek yang last year nye juadah-yang hanya ada masa bulan ramadhan jek. contohnye "papa john". papa john ni sebenarnya ialah roti john. tp roti john ni dh di upgradekan ke tahap mewah and special skit. ia dijual di bazar ramadhan sek 13, shah alam dan sebenarnya agak glamour di kalangan para pengunjung bazar ini. aku tahu pasal papa john ni pun sebab aku watched shamsul ghau2 nye rancangan masa ptg2 bulan pose thn lepas. so, aku pun gi la try. sodap la jgk..nak kata sodap sangat tuh belum lagi kot. tapi berbaloilah korang beratur panjang macam ulat.

ha..citer pasal beratur panjang2 macam ulat..korang memang kena gi awal kalo nak beli papa john nih. sebabnya, orang yang datang beli nih - masyaallah ramai betul. dia punya barisan beratur macam cacing or ular (pjg & bengkang bengkok). tapi okay gak beratur panjang2 nih..secara tak lansung dapat berkenal2an ngan orang yg depan n belakang. macam yang terjadi kat aku n cik khom ari tu. sembang2 kitorg dua org indirectly menarik minat mamamt kat belakang kitorg. apa lagi, memandangkan line mmg sangat panjang..tak rugi pun kitorg sembang2. bukan pasal apa pun, pasal roti john gak. it was fun gak experienced beratur panjang2 nih. itu pun sebab kakak aku yang sorang tuh 'kepingin' papa john tuh.

all in all, papa john tu mmg sedap. ada satu tuh sebijik macam prosperity burger.







No comments: