Tuesday, December 28, 2010

ehem ehem ^_^


Weekend lepas aku terkenang kat anuar zain. haha... tiba2 jek kan? Biasalah peminat umum macam aku ni. Lagi pun hari tu aku tengok anugerah skrin, dia ada buat show. Simpan misai la pulak. Aku rasa kalau dia simpan janggut pun, hensem jugak. Tuhan cipta dia serba elok. Bertuah badan... Alhamdulillah lah dia dikurniakan sebegitu.

Yes. Aku memang minat dia. Tapikan....aku tak tau macam mana nak describe minat tu. In fact. aku pun tak tau apa maksud minat. Ok, people would said that they admire him for his look, which is true. Tanpa ragu-ragu aku pun sama. Tapi, his talents in singing are unavoidable to be admired as well. Like people in entertainment business would say, he has THE package. Aku ni pun minat dia macam-macam tu jek. Nak kata aku tahu birth date dia bila.... i don't know. How many album he has, pun aku tak tahu. Lagu-lagu dia yang terkenal, aku tau lah. Kalo ada pertandingan kuiz pasal all about him, sebelum bertanding aku dah angkat bendera putih. Punyalah nak kata yang aku ni peminat yang sebenarnya tidak minat sangat kecuali dua perkara yang disebut di atas. In contrast, wujud sebenarnya peminat yang fanatik. Nama pun fanatik, segala benda diorang tahu. Kiranya, kalau kita suruh mereka buat biodata artis tu, mesti diorang boleh buat. Kira memang minat habis lah!

Aku ni kan, minat anuar zain ikut musim jek. Cuba teka musim apa? hhehehe... sah-sah musim raya jek. Sebab?? First, of course lagu raya dia yang agak glam itu selalu berkumandang di radio. Tapi, yang pasti aku dapat kirim salam dan kirim ucapan selamat hari raya pada dia...usually on the first day of raya. But then, kalau tanya dia, mesti dia tak tau or tak ingat apa-apa la kan...? hahaha... loser tul aku nih... ^_^

Macam mana aku leh buat sedemikian? Well...it's quite a long story to tell but in sum, my bro-in-law's brother n his wife kinda a good friend of him. So, every raya on the first day, they will visit his house. So there goes my regards and raya wishes. hehehe...Kirim salam pun jadi lah....

Adalah sekali tahun bila ntah... anuar kasik kat aku kad raya. Mula-mula, aku memang takkan percayalah kan? Walaupun ada signature dia. Mana taknya... abang ipar aku ni tak leh caya sangat. Nak tahu kenapa? Begini: terjadilah satu kisah di mana abang ipar aku ada buat event and artis jemputan nye was Mawi. Masa tu memang zaman mawi glamer habis. So, anak kawan abg ipar aku ni mintak ayah dia dapatkan signature mawi. Nak dijadikan citer, ayahnye sorang ni lupa nak mintak coz sibuk as the organizer's committees. Nasi dah jadi bubur...coz mawi dah balik. Oleh kerana si ayah ni tak sampai hati nak kecewakan anak nye, maka si ayah ni tadi bersama abg iparku telah membuat pakatan? Apa dia? Both of them FORGED mawi's signature! And, the daughter had believed (of coz she did coz the father met mawi) and showed the whole kampung (when they did balik kg after the event) that mawi had signed an autograph to her. Oh my..... pity isn't it? Poor lil girl. I could not blame both coz both of them had their own acceptable reasons.

Maka, apabila aku terima kad raya dari anuar...aku control macho. Malas lah kan nak lompat-lompat ker apa ker.. Ye lah, artis bagi i kad raya (even he is a human). Sebabnye, aku takut kalau abg ipar aku ngan adik dia main2kan aku. Nanti aku jugak yang malu. Walaupun at that time abg ipar aku pun dapat kad raya macam aku. Then, i dont remember weeks or days after that, i saw anuar's kad raya in the newspaper as he had given to some of the reporters and they had photo of it. I guess the one that i've gotten is yes, truly from him. Signature sama banget and barulah aku syok sendiri. hahaha... again, mizleo loser ^_^Bukan saje kad raya tau.... Ada satu raya tu, aku dapat had a conversation with him through phone. Tapi kelakar giler kot.... tak tau nak cakap apa. "Selamat hari raya" and that's basically it! Pastu, terkeluar lah ayat bodoh seperti :- " abang, saya minat sangat kat abang" WHAT THE!!!!??? lols ;D Actually it had happened without kesedaran yang logikal.

Itulah citer-citer bodoh aku bersama jejaka impian malaya...yang walaupun umurnya i believe dah 40, but he's damn good looking. His skin...still tegang...hehhe... Muka bersih dan berseri... and also fit. He is so fresh! I like fresh man.. Rasa macam suci jek diorang nih...and hygenic too.
And the best experience i've ever had was last october. It was a memorable surprise indeed! I attended a vvip's birthday party@dinner. I was seated membelakangkan stage. My table was on the right side of the stage and basically i have to move my chair a lil bit and i would have a good sight of it. I was with my sisters, bro-in-law n my nephew. We were quite late for the party and my BIL drove like hell...to one extent i had to inform him that 'I'm not married YET'. But, as usual he ignored it. His brother had been calling him for like ten times and he kept on lying about our minutes-to-arrived. So, once we arrived like 5 minutes after that, the party started. The emcee were blablabla...and it's time for the 1st performance. And guess what??? It was anuar zain!!! My jantung dah luruh dah kot once I looked at him. Though the performance was to the birthday 'girl' but it was indeed a surprise for me. Rupa-rupanya, ni semua kerja abg ipar ku, adik dan wifenye! Cis!!! Patutlah aku macam ok jek malam tu, sanggup ikut diorang. Bayangkan kalau aku tak ikut..(which takkan lah kan..diorang mesti paksa punya). And lepas anuar nyanyi dalam 3 lagu macam tuh, terus adik abg ipar aku tarik anuar datang jumpa aku...hahaha...tak terkata apa-apa kot. Statement diorang kat anuar:- "bang, ni lah dia yang suka kat abang n selalu kem salam tu". Jahat kot statement tu...dan sekali lagi, untuk membuktikan yang aku ni loser...aku pun berkata pada anuar zain:- "abang, saya minat sangat kat abang. abang hensem la". Hahahaha... mizleo is a loser...mizleo is a loser... i am a loser!!! ;D

Dan minit-minit pada malam itu berlalu dengan gembira yang tak terkata. Perutku yang pada hakikatnya lapar, terus jadi kenyang. hahaha...Thanx la to my BIL and his brother. They did make my day! Rasa penat aku siang hari tu terbalas sangat. Siang tu aku pi rumah anak2 yatim kat sabak bernam and gotong royong. Rasa berbaloilah. Dan seharusnya aku tak melepaskan peluang tangkap gambar dengan jejaka itu. ^_^

These are the photos taken that nite.





1 comment:

Unknown said...

ehem..ehem..siyesly....kalau ada apa2 ngan anuar nnt..jgn lupa bg tahu saya taw...hehe..:P