Wednesday, December 29, 2010

Negaraku~~~

hhuuuuuuuhh....just finished watching a football/soccer match- Malaysia vs Indonesia. Quite an emotional game it was. Mulanya aku macam tak nak tengok and i did not when it was in Malaysia...but then, ntahlah...ada geng kot nak tengok malam ni, so aku pun tengoklah. Yang nyata suara aku dah mula serak-serak. hahaha...inilah akibatnya menjerit..^_^ Dah la mak aku takde umah balik kampung, and kebetulan cousins aku stay kat umah, maka kami pun sama-samalah berganding bahu menjerit. hehe..best jugak...dah lama tak buat perangai macam ni. oh btw, Malaysia won with aggregate 4-2. It is Suzuki Cup championship.

Seperti biasa, aku terkenang zaman sekolah menengah dulu2. Kenapa? Kerana, setiap (tak silap aku la) rabu and sabtu, aku akan pi tengok football match. And of course team Selangor la... ~Merah kuning lambang kebanggaan.... ~ hehe...Aku 'mampu' menonton setiap perlawanan kerana jeng jeng jeng...

Dijadikan citer, kakak aku yang sorang ni is a stewardess. Masa tu dia still buat flight domestic. And passengers yang agak loyal are the football teams of most of the states. So, there she met with the players. And dalam ramai-ramai tu, adalah jugak players yang sangkut kat kakak aku. One of them yang aku memang ingat was Kedah's player (nama dirahsiakan). Dia syok kat kakak aku. Selalu lah dok call rumah. Masa tu handphone was still not-the-famous yet. hehe.. And kalau ada pun, rupa handphone tu sangat buroks. Dan aku, sebagai adik bongsu yang sangat nakal - yang menjadi operator setia di rumah, selalu membuli beliau.

"Hello"
"Hello. Ye nak cakap dengan sapa?"
"Rozleen ada? "
"Ada. Ni sapa?"
"Ni kawan dia"
"Kawan dia sapa?"
"Erk....."
"Yela, kawan dia nama apa?"
"Oh...saya ..............."
"Hmm...ingat takde nama.."
> Kak leen....call. Dia kata kawan.

hahaha....itu memang hobby aku kalau answered house phone call. Suke jawab- kawan dia la apa la. Sebut jek la nama...macam susah jek. Dan haruslah mamat bola tu ngadu kat kakak aku. Dia kata aku ni cam pegawai polis..

Hello!! Kalau nak tackle kakak aku...korang tu semua kena rasuah aku. Barangsiapa yang berjaya merasuah aku, nescaya perjalanan aktiviti tackle menackle ni dengan izinnya berjalan lancar...hehhee...

Tapi, kakak aku tak jadi ngan dia tu. After that, kakak aku ngan player selangor lak. Mamat ni dok kat area2 yang berdekatan ngan rumah aku. Sekolah pun kat klang...and dapat main kat selangor. Kenal ngan kakak aku dari zaman sekolah lagi. Tapi, bila dah jadi footballer ni, barulah nak try mengayat. Masa ni memang lawak habis. Asal nak keluar jek, mesti bawak aku. Tension pun ada gak. Sebabnya aku lak kena ngekor mana2. Masa ni kakak aku takde kete lagi. Nak gi mana2 kitorang naik commuter. Then bila si dia ni tahu jek kitorang nak kuar, member sanggup jadi driver kitorang. Dan yang paling best sekali ialah bila aku dapat special autograph dari semua player team Selangor. Masa tu Selangor di ambang ke'glamer'an. Player yang mantop masa tu were Azman Adnan, Azlisham and pemain import Mehmet Durokovich. Tak lupa jugak, aku dapat autograph dari phisiotherapist dia. hhahaa..boleh la..

Dan kerana si dia ni la, aku dapat tiket untuk 2 musim untuk home games. Jadi, aku akan pegi ngan 2 abang ipar aku and abang angkat aku for every games. Masa tuh la aku giler bola. Aku hafal semua players termasuk referees and lines men. Dahsyat tak? Skang ni, kalau aku jumpa kat mana2 pun, aku tak kenal diorang. That time had passed. But i did enjoy and treasure every moment i've had before. (walaupun aku dirasuah untuk kakak aku).hahahha...

Dan akhirnya, kakak aku tak jadi ngan mana2 players demikian. Jodohnya bersama leading steward juge....

haish...terkenang-kenang zaman remaja dulu. Alangkah bahagia aku 'dirasuah' untuk approval.. haha... ^_^

p/s: Malaysia, i am proud of you! Rio Ferdinand just twittered and congratulate Malaysia for winning the Suzuki Cup. yeeehaaaa!!!

2 comments:

Nafastari said...

Tersenyum sorang2 saya baca entry ini... Abis, awak tak sangkut kat footballer jugak?

katakukata said...

haha...saya tak sangkut pun.. bila sangkut jek, benang tertetas..hehe